torek, 9. januar 2018

Hvala, ker (ne) ogrožate mojega otroka

Tisti, ki ste kdaj že prebrali kaj mojega, veste, da se brigam zase. Res. Nikoli se ne spravljam na druge, ampak se brigam zase in dam mir. Pa ne da se z vsemi strinjam, niti ni to, da ne bi imela kaj povedat čez druge. Kje pa! Če bi pisala o vsem s čemer se ne strinjam, bi lahko pisala, da bi se kar kadilo. Pa se vedno zadržim. Si rečem, Anita, vsak se trudi po svojih najboljših močeh. Vsak ima pravico živet kot mu paše, ima pravico, da uveljavlja in živi svoja načela, da je svoboden v odločanju. Res je tako. Ampak glej ga zlomka, ko se pa zgodi, da njihovo svobodno uveljavljanje načel trči ob mojo svobodo ali bolj natančno, ob svobodo, oziroma varnost mojih otrok! Takrat je pa konec heca, takrat se prebudi levinja v meni. In se pač moram spravit na druge. Ampak nič bat. Sem vse premislila, prespala in bom vljudna ter spodobna. Ne bom pisala kar neki v stilu: koji vam je, da ne rečem kaj?! A vi res hočete, da otroci spet obolevajo za boleznimi, o katerih zadnjih par desetletij tudi razmišljat nismo rabli?! Ne, ne bom tako. Bom lepo in mirno.

S tem cepljenjem je cel hudič. Eni so za, vedno več jih je proti. Ker imajo argumente zakaj ne. Ne sicer prav trdnih, ampak glej, jih ne rabiš. Dovolj je, da dvomiš, da si nekje nekaj prebral in potem pač svojega otroka ne cepiš. Ker mi odgovorni odrasli, odločamo kako in na kakšen način bomo vzgojili svoje otroke. Če lahko odločamo kaj bodo jedli, v kaj bodo verjeli, kako se bodo oblačili, kako bodo govorili in se obnašali, bomo pa še o tem, a jih bomo dovolili cepiti ali ne in to nikogar ne briga. A ne? Pa, glej, v bistvu niti ne. Obstajajo skupine, ki jih ne smejo cepiti. Ne bom podrobno katere to so, poguglaš, če te zanima in vidiš. In te skupine so itak bolj ogrožene. Ampak kljub temu je precepljenost dovolj visoka, da je vse ok. Da se bolezni ne širijo. Potem pa počasi, počasi pada, ker se vedno več staršev odloči, da njihov otrok ne bo cepljen. Ker obstajajo stranski učinki. Ker se bojijo posledic. Ker hočejo za svojega otroka najboljše. To lahko razumem. Tudi jaz hočem za svoje otroke najboljše. In zato me zadeva to, da drugi ne cepijo svojih otrok. Ker nekako ne gre samo za odločitev družine, ki bi vplivala samo na njih, temveč gre za odločitev, ki ima širši vpliv na družbo. Ja, to je problem. Ta družbena odgovornost. Ki jo baje vsi imamo in jo zagovarjamo. Prakticiramo jo pa očitno do tja, do kjer se sklada z našimi prepričanji in strahovi, povedano po domače, do tja kjer nam paše.

A veste, to je tako, kot zimske gume recimo. Jaz jih tudi ne bi imela. V bistvu jih ne rabim. Zdaj, ko to pišem, zunaj pomladne temperature, dežuje in grmi. Kakšne zimske gume! Ker sem na porodniški, sem dvakrat na leto, ko ga vrže tisti milimeter lahko tudi doma, ali pa se peljem do trgovine z letnimi bolj počasi. Nepotreben strošek, kar se mene osebno tiče. Pa sem jih vseeno namontirala. No, mehanik jih je. In spomladi bo treba spet do njega in premontirat letne. Zimskih nimam samo zaradi sebe, ampak tudi zaradi drugih. Ker nisem sama na cesti. Ker sem odgovorna tudi za druge. Družbena odgovornost, pač. Drug primer recimo, žal mi je, da se je moja prijateljica preselila tako daleč, da ne morem več peš do nje. Ker ob posebnih priložnostih ne morem v miru nazdravit z njo. Z martinijem, kot je bil najin običaj. Ne smem, ker se potem peljem domov z avtom in ne bi bilo pošteno do vseh drugih, ki jim lahko s tem škodim. Saj veste, družbena odgovornost. Pa recimo kadit ne smeš v zdravstvenem domu, v šoli, v trgovini, na vlaku, še v lokalu ne. Ker s tem ogrožaš druge. Družbena odgovornost, torej.

Hočem povedati, da so stvari, ki se ne tičejo samo nas samih, ampak imajo širši vpliv. In tako je danes prišla moja deklica domov s poškodovano roko. Kasneje se je izkazalo, da le ni tako hudo in da očitno zdravniška pomoč ne bo potrebna. Ampak na prvo žogo, sem pa pomislila, kako naj jo peljem v zdravstveni dom in tam čakam z njo v spremstvu našega dojenčka, ki še nekaj mesecev ne bo cepljen proti ošpicam. In ravno je prebolel virozo z visoko vročino, torej ima trenutno malo oslabljen imunski sistem. A vidite kaj mislim? Nisem panična mama, niti prestrašena, ampak ja, malo me pa skrbi zdaj za našega fantiča in ga raje ne izpostavljamo. Ker tudi tisti starši, ki so bili zadnjič na pediatrični kliniki niso vedeli, da se ravno tam lahko njihov otrok okuži.

Tako da to, da vedno več staršev ne cepi svojih otrok, vpliva na moje. In to mi pa ni več ok. Pa ne razumite me napak; tudi jaz ne maram cepljenja. Pri obeh sem vedno čakala kako bo, a bo vročina, a se bosta slabše počutila in podobno. Pa je bilo vse ok. Cepim svoje otroke zaradi njih samih in zaradi drugih otrok. Razumem, da vas je strah za vaše otroke. Ampak… A bolezni in njenih zapletov vas ni strah? Ker statistično gledano je več zapletov pri bolezni, če jo otrok dobi, kot zapletov po cepljenju. In ne, ni res, da bolezni ni več, ni kar izumrla, samo precepljenost je bila tako visoka, da večina ni bila ogrožena. Ta precepljenost pa zdaj vztrajno pada in s tem tudi varnost vseh otrok.


Še vedno sem mnenja, da naj se vsak odloča po svoji vesti. Kdo sem jaz, da presojam odločitve drugih? Pa vendar. Nalijmo si čistega vina in priznajmo, da to ne more biti zgolj osebna odločitev. Ker se tiče nas vseh. In če se odločite, da svojih otrok ne boste cepili, povejte jasno in glasno, da vam je malo mar za vse druge. Predvsem tiste, ki so bolj ogroženi, tiste, ki imajo resne bolezni in ne morejo biti cepljeni. Tiste, ki so še premajhni, da bi bili. Tisti, ki so zaradi drugih zdravil in terapij prešibki. Za tiste vam je malo mar. In če mislite, da ste svoj del družbene odgovornosti izpolnili s tem, ker ločujete odpadke in enkrat letno pošljete sms pomagam1, pomislite še enkrat.

Ni komentarjev:

Objavite komentar

Lara Croft v kopalnici

  Včeraj sem si privoščila eno super kavico s klepetom. Pridem domov, vsa zadovoljna in ker sta otroka pri moji mami, na tvju nek fuzbal, je...