torek, 12. september 2017

Vse bo ok. Jaz vem, da ti to zmoreš.

Te dni veliko berem o uvajanju v vrtec in stiskah, ki se ob tem pojavljajo. Ne bom pisala nasvetov o tem, ker mislim, da jih je bilo napisanih že preveč in da so na koncu starši samo še v večji stiski, ker ne vedo kateri nasvet bo tisti pravi za njih, da bo uvajanje lažje. Bom pa napisala svoje mnenje.
Sama sem uvajala hčerko, enako me čaka še s sinom, bila pa sem tudi že na drugi strani in kot vzgojiteljica uvedla nekaj generacij. In zato si bom dovolila napisati svoje mnenje o tej trenutno vroči temi.


Veliko se piše o zaupanju vzgojiteljicam in o tem, da moramo starši otroke na vrtec pripraviti. Vse je res in prav.  Pa vendar; kako eno leto starega otroka pripraviti na povsem nov svet za njega, ne vem niti kot mama, niti kot vzgojiteljica. Lahko mu opisujemo, ga peljemo tja, smo pozitivno naravnani, ampak še vedno bo zanj to nova izkušnja. In še vedno bo v stiski. In to pogrešam v vseh zapisih, ki sem jih brala: otrok ima pravico do stiske, mi pa nimamo pravice, da ga zato prikrajšamo. Ne, nisem nora. Otrok ima pravico do tega, tako kot ima pravico, da shodi, pri tem pade, se pobere in poskusi znova. Z rojstvom otrok doživi prvo stisko in potem se situacije, ki mu niso všeč, kar vrstijo. Skozi te situacije se otrok osamosvaja in zori.

Vem, da je hudo, ko otroka oddaš in joka. Vem, da je hudo pomisliti, da bo otrok večino dneva z nekom, ki ga še ne pozna in ne bo ob njem nikogar od domačih in poznanih, da bi ga potolažil. Vem, da je hudo razmišljati ali bo jedel in kako bo zaspal. Vem pa tudi, da otroci to zmorejo. Vem, da jokajo, ker jim je hudo in prav je da se izrazijo. V vrtcu me je vedno najbolj skrbelo za tiste otroke, ki cel dan niso niti enkrat zajokali in s tem pokazali, da jim ni ok, da so prestrašeni in da nimajo pojma, kaj se dogaja. Vsak otrok se mora navaditi na nov svet. Na novo dinamiko, na nove ljudi, na drugačno hrano, nove dejavnosti in nov ritem. In verjemite mi, ni lepšega, ko je uvajanje počasi mimo in ko se otroci sprostijo, ko vidijo kako lepo jim je v vrtcu. Ko iz dneva v dan napredujejo in ko glasen smeh posuši solze. In čeprav stari komaj leto ali dve; kako lepo je videti njihovo novo samozavest, ki so jo pridobili skozi to težko obdobje.

Spomnim se deklice, ki ji je bilo ob vstopu v vrtec res hudo. Bila je stara malo več kot eno leto. Ob prihodu je jokala, nato pa večino dneva k sebi stiskala svojega dojenčka in vsake toliko zajokala. Na začetku se ni veliko igrala, le sedela je in čakala, da bo konec in da bo lahko šla domov. Navezala se je name in ko ji je bilo hudo, je med jokom neumorno ponavljala moje ime: » Anita, Anita,…« Tolažila sem jo, čez čas je bilo dovolj, da sem rekla, ja, tukaj sem, nato sem jo preusmerila v to, da sva našteli še imena drugih, ki so bili v vrtcu. Vedno bolj pogosto je dojenčka odložila in se zaigrala brez njega. Vedno bolj pogosto je po imenu poklicala še koga drugega in vedno bolj poredko mene. Sprostila se je in pričela uživati. Lani sem po naključju bila v skupini, kjer je zdaj ona, stara pet let. Prišla je do mene in me z nasmehom vprašala, če se spomnim, kako je bilo, ko je začela hoditi v vrtec in je jokala ter klicala: » Anita, Anita.« » Spomnim se, seveda. In ko te gledam, sem prav vesela in ponosna nate. Poglej kako uživaš in v kakšno pogumno punco si zrastla. Čestitam.« Nasmeh se ji je razširil in tako kot ne bom pozabila njene stiske ob uvajanju, ne bom nikoli pozabila ponosa, ki ji je zažarel v očeh. Obe sva vedeli, da ji je bilo takrat hudo, vedeli pa sva tudi, da je to, da je to stisko uspešno premagala, še pomembneje. In vem, da bo z veseljem šla v šolo, čeprav jo bo morda na začetku malo stisnilo v grlu, ker se bo zopet podala na novo, neznano pot. In vem, da bo zopet malo zrasla, ko bo to premagala.


Starši, zaupajte svojim otrokom. Vse bo ok. Oni to zmorejo, to potrebujejo. To so njihove bitke, iz katerih bodo prišli kot zmagovalci. Veselite se z njimi, čeprav še danes jokajo in morda bodo tudi jutri. Ampak poglejte naprej; zase in za njih. Poglejte naprej in videli boste svojega otroka, ki pogumno koraka v svet, kjer ve, da ste mu vedno na voljo, ko mu bo hudo, hkrati pa ve, da ima tudi sam moč premagati ovire in težke korake, ki ga še čakajo.
Tudi, če vas ob koncu dneva pričaka s solzami, mu čestitajte. Vsak dan mu gre bolje. In tudi če bo jutri zjutraj jokal in se vas oklepal, ko ga boste oddajali, mu zašepetajte na uho: » Vse bo ok, jaz vem, da ti to zmoreš.«

Ni komentarjev:

Objavite komentar

Lara Croft v kopalnici

  Včeraj sem si privoščila eno super kavico s klepetom. Pridem domov, vsa zadovoljna in ker sta otroka pri moji mami, na tvju nek fuzbal, je...